vrijdag 6 april 2012

Ik heb een ei gelegd! Wil je hem zien?

Wat is mijn blogpost van vorige week vaak bekeken! Geweldig om te zien!
Heb je gekeken? En is je iets nieuws opgevallen? Ik had er namelijk een ei in verstopt!
En wel in de vorm van een nieuw logo. En dat is een zware bevalling geweest...

Al sinds zeven jaar heb ik mijn eigen bedrijf.
Met een steeds veranderende vorm, doel, naam en bijbehorend logo.
En tot nu toe wilde ik dat logo altijd zelf bedenken. Kan ik best.

Bij de laatste naamsverandering - naar Marieke Zwartscholten fotografie - hoort natuurlijk een nieuw logo. En wat bleek: "ik kan het best" geldt tot een bepaalde grens. En daarna is het heel fijn als mensen je helpen.

Het begon in 2005 met een poppetje. Getekend in Word... Vrolijk, grappig en uiteindelijk toch een beetje kinderachtig.

Deze poppetjes stonden op vlaggetjes, die meteen de "V" in "De Verrassing" aangaven.


Toen ik me meer richtte op fotografie stopte ik het vlaggetje in een polaroid en hop... klaar!




Niet zo heel veel energie in gestopt dus. Wel aan de bijbehorende polaroid die op mijn website kwam:


Nu moest er dus een nieuw logo komen voor Marieke Zwartscholten fotografie. Het moest passen bij mij en bij mijn website. Wat wilde ik uitstralen?
Ik hou van retro en vintage. Daarin sla ik niet door; bij mijn foto's pas ik het graag toe (zie mijn blogpost van vorige week), maar lang niet altijd.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar vintage logo's die ik mooi vind. Bij wijze van inspiratie.


Het leek me gaaf om op mijn website een foto te gebruiken van mijn jongste zoon op zijn (door ons gemaakte) commode. Boven hem zouden foto's hangen en je zou door mijn website kunnen navigeren door op de laatjes onder hem te klikken.


Aardig wat energie in gestopt, maar dit werd een "kill your darlings", waarbij mijn zoon natuurlijk ongedeerd blijft (!!!), maar de foto alleen hier te zien zal zijn:


Veel te ingewikkeld, om te maken, maar vooral ook om te gebruiken. En ik wil niet uitstralen dat ik alleen kinderen fotografeer. Ik fotografeer tenslotte ook graag zwangere buiken, baby's, volwassenen en bruiloften!
Maar voordat ik deze foto naar de prullenbak verwees, paste ik mijn logo aan aan de sfeer van de retro-behangetjes:



Ik twijfelde ernstig. Ik wilde niet doorslaan in de retro-stijl en leek het niet meer alsof ik bloemen verkocht?



Lang leve de social media! Ik kreeg van verschillende mensen hulp (bedankt!!!). En het inzicht dat de M en de Z echt niet duidelijk genoeg te zien waren.
Weg met die bloem, terug naar de polaroid.
Ik kwam vast te zitten; kwam er niet meer uit. Dit was hem net niet. Gelukkig wilde Cora van Studio Neeltje me helpen!


En met een paar eenvoudige eye-openers, als "als je dit nu eens een beetje schuin zet?" en "op deze manier kan je hem voor je website ook goed gebruiken!" heeft ze me enorm geholpen. Dus hier is-ie dan!!! Mijn verse ei:
Ei-ei-ei en we zijn zo blij!
Ik weet dat er veel belangrijker zaken zijn dan een logo om je druk over te maken. Maar op deze manier kan ik weer verder! Visitekaartjes bestellen, website verder ontwerpen, enz. Leuk werk om te doen, tussen alle fijne fotografie-opdrachten door die zich blijven aandienen!


Wil je meer informatie over fotografie? Neem contact met me op via www.mariekezwartscholten.nl.
Voor nu: fijne Paasdagen!
Zo... ik ben mijn ei kwijt!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marieke, commentaarloos lees ik meestal je blogs, maar vandaag een uitzondering. Ik, zo ontzéttend niet-creativeling, sta altijd weer verrast, verbaasd en vol bewondering te kijken naar wat er aan fraais uit jouw brein, handen en camera ontspruit. En met jou aan vele andere mensen die de gave van de "creativiteit" gegeven is. Jij legt een ei, ik kan nog geen kip tekenen, tot grote teleurstelling van mijn kleinzoon. Het troost me wel dat het ook creative geesten wel eens gezucht en zweetdruppels kost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      Wat een lieve reactie, dankjewel!
      Ieder zijn talent toch? Zo houd ik het na een uurtje wandelen wel weer voor gezien (teveel zuchten en zweetdruppels voor mij ;-)). Terwijl dat toch zo'n goede manier van genieten en ontspannen is!
      Groetjes, Marieke.

      Verwijderen